Identyfikacja wizualna

Tworzenie tożsamości wirtualnej Państwa marki, usługi, produktu.
Spójna strategia każdej działalności w firmie to przede wszystkim znak rozpoznawczy w branży oraz wzmocnienie wizerunku firmy. Zakomunikowanie otoczeniu iż przy każdej okazji będą mieli Państwo do czynienia z takim samym rozkładem szaty graficznej, takim samym umiejscowieniu loga i kolorów w dowolnej jednostce firmy. Identyfikacja wizualna to przede wszystkim utrwalenie w potencjalnych klientach spójnej strategi i wizerunku Państwa przedsiębiorstwa.

Identyfikacja wizualna to krok naprzód w zakresie rozpoznawalności firmy. To efektywny system wyróżniania się w branży jednolitą strukturą oprawy wizualnej.

System identyfikacji wizualnej zwykle przyjmuje formę księgi, w której opisane są zasady korzystania z logo i nazwy, tworzenia dokumentów firmowych, kolorów i typografii.

Na identyfikacje wizualną składają się:

  • logo firmy - rozpoznawana część znaku firmowego całej jednostki firmy czy korporacji
  • logo firmy naniesione na każdą część użytków publicznych: papier firmowy, teczki, koperty, znaczki, wizytówki, bloki notatkowe, ulotki, układ reklamowy ogłoszeń, faktury
  • kolory firmowe, wielkość symboli: muszą współgrać z założeniami całej jednostki firmy.
  • symbole dekoracyjne( umieszczone w oddziałach firmy, na zewnątrz budynku)
  • druki firmowe (papier, koperty, dokumenty i inne)
  • identyfikatory pracowników
  • wystrój stoisk targowych
  • aranżacja wnętrz siedziby firmy oraz wygląd otoczenia
  • tablice i tabliczki informacyjne, szyldy reklamowe
  • materiały drukowane dla celów public relations
  • środki transportu (samochody ciężarowe, osobowe, autobusy)
  • ubiór pracowników (kolorystyka ubrań)

Wszystkie koncepcje dopasowania loga do struktur Państwa firmy oraz zasad ich użytkowania i sposobu stworzenia takiego wizerunku możemy przygotować w tak zwanej księdze zasad identyfikacji wizualnej (Księga CI) w formie drukowanej oraz na płycie CD. 

Księga zawiera instruktaż posługiwania się: logo oraz kolorami (kolory podstawowe i dopełniające) umiejscawiania ich (układ ochronny, pole ochronne) na wybranych środkach przekazu (papier firmowy, samochód firmowy, broszura informacyjna, papier faksowy, wizytówki, okładki, koperty, naklejki).