Identyfikacja wizualna
Tworzenie tożsamości wirtualnej Państwa marki, usługi, produktu.
Spójna strategia każdej działalności w firmie to przede wszystkim znak rozpoznawczy w branży oraz wzmocnienie wizerunku firmy. Zakomunikowanie otoczeniu iż przy każdej okazji będą mieli Państwo do czynienia z takim samym rozkładem szaty graficznej, takim samym umiejscowieniu loga i kolorów w dowolnej jednostce firmy. Identyfikacja wizualna to przede wszystkim utrwalenie w potencjalnych klientach spójnej strategi i wizerunku Państwa przedsiębiorstwa.
Identyfikacja wizualna to krok naprzód w zakresie rozpoznawalności firmy. To efektywny system wyróżniania się w branży jednolitą strukturą oprawy wizualnej.
System identyfikacji wizualnej zwykle przyjmuje formę księgi, w której opisane są zasady korzystania z logo i nazwy, tworzenia dokumentów firmowych, kolorów i typografii.
Na identyfikacje wizualną składają się:
- logo firmy - rozpoznawana część znaku firmowego całej jednostki firmy czy korporacji
- logo firmy naniesione na każdą część użytków publicznych: papier firmowy, teczki, koperty, znaczki, wizytówki, bloki notatkowe, ulotki, układ reklamowy ogłoszeń, faktury
- kolory firmowe, wielkość symboli: muszą współgrać z założeniami całej jednostki firmy.
- symbole dekoracyjne( umieszczone w oddziałach firmy, na zewnątrz budynku)
- druki firmowe (papier, koperty, dokumenty i inne)
- identyfikatory pracowników
- wystrój stoisk targowych
- aranżacja wnętrz siedziby firmy oraz wygląd otoczenia
- tablice i tabliczki informacyjne, szyldy reklamowe
- materiały drukowane dla celów public relations
- środki transportu (samochody ciężarowe, osobowe, autobusy)
- ubiór pracowników (kolorystyka ubrań)
Wszystkie koncepcje dopasowania loga do struktur Państwa firmy oraz zasad ich użytkowania i sposobu stworzenia takiego wizerunku możemy przygotować w tak zwanej księdze zasad identyfikacji wizualnej (Księga CI) w formie drukowanej oraz na płycie CD.
Księga zawiera instruktaż posługiwania się: logo oraz kolorami (kolory podstawowe i dopełniające) umiejscawiania ich (układ ochronny, pole ochronne) na wybranych środkach przekazu (papier firmowy, samochód firmowy, broszura informacyjna, papier faksowy, wizytówki, okładki, koperty, naklejki).